خانهباشگاه نجوم اردبیل

باشگاه نجوم اردبیل

Picture7

مطمئنا سوالاتی در ذهن شما علاقمندان و عزیزان نسبت به باشگاه نجوم اردبیل وجود دارد که امیدواریم با مطالعه مطالب زیر پاسخ سوالاتتان را بگیرید:

۱باشگاه نجوم در چه تاریخ و توسط چه کسی تأسیس شد؟

باشگاه نجوم اردبیل در اسفند ماه ۱۳۸۸ توسط تعدادی از اعضای انجمن نجوم اردبیل و به مدیریت دبیر وقت، تأسیس شد و تمامی گروه های نجومی استان در رشد و توسعه آن سهیم بوده و همکاری دارند.

۲هدف شما از تشکیل باشگاه نجوم چیست؟

هدف اصلی تشکیل باشگاه نجوم , رشد و ترویج نجوم , بالا بردن سطح علمی اعضای انجمن , آشنایی عزیزان علاقمند با نجوم و همچنین جذب افراد علاقه مند به نجوم می باشد.

۳تشکیل باشگاه نجوم چه سودی برای شما دارد؟

تنها سودی که به گروه سرپرستی باشگاه می رسد رشد نجوم در شهر و استان اردبیل می باشد و هیچ سود مالی برای گروه اجرایی ندارد بلکه بسیاری از هزینه ها را نیز متقبل می شوند. این یک کار عام المنفعه می باشد.

۴در باشگاه نجوم چه کارهایی انجام می شود؟

در باشگاه نجوم گردهمایی با موضوعات نجومی برگزار می شود و افراد مطلع در زمینه نجوم مطالب خود را برای حاضرین در باشگاه ارائه می دهند. همچنین ارایه جدیدترین اخبار نجومی و بخش مسابقه نجومی ماه با جایزه کتب نجومی و در ورت مساعد بودن شرایط جوی برگزاری رصد و بحث و گفت و گوی آزاد علمی و برگزاری ویدئو کنفرانس با دانشمندان مطرح ایرانی و…  از دیگر بخش های این برنامه علمی می باشد.

۵گردهمایی های باشگاه چه زمانی برگزار می شود؟

سعی بر این است که همایش بعد از ظهر آخرین پنجشنبه یا جمعه هر ماه برگزار شود. مگر آنکه به دلیل شرایط خاص استثنائاتی پیش بیاید و در زمان دیگری برگزار شود که آن هم اطلاع رسانی خواهد شد شما می توانید برای ادریافت پیامک های اطلاع رسانی نام و شماره همراه خود را در برنامه در لیست شماره ها وارد نمایید تا در بانک اعضای باشگاه نجوم اردبیل عضو شده و برای برنامه های بعدی به شما اطلاع رسانی شود.

۶باشگاه نجوم در کجا و توسط چه کسانی برگزار می شود؟

سعی ما بر این است که برگزاری باشگاه نجوم معطوف به یک مکان خاص نباشد به همین دلیل در مکان های متعددی برنامه را برگزار می کنیم. بدین ترتیب مکانهایی –کتابخانه شهید مطهری اردبیل ، سالن کنفرانس استادیوم رضازاده ، دبیرستان دکتر شریعتی و موسسه نوین اردبیل و سالن کنفرانس دانشگاه  های آزاد و پیام نور و محقق اردبیلی– که در آن ها این برنامه اجرا می شود میان علاقه مندان نجوم شناخته خواهد شد و همچنین همکاری و وحدت میان گروه های نجومی اردبیل میتواند در رشد و توسعه این برنامه مثمر ثمر باشد. (انجمن نجوم اردبیل(آسمان سبلان) به عنوان متولی و حامی اصلی برگزاری این برنامه و انجمنهای کاوشگران کیهان بیکران، رصد خانه دانشگاه پیام نور،  انجمن علمی نجوم دانشگاه محقق اردبیلی، انجمن های علمی موسسه آموزش عالی نوین اردبیل،  انجمن های علمی دانشگاه محقق اردبیلی، انجمن های اسلامی دانش آموزان اردبیل، انجمن نجوم دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، کتابخانه عمومی شهید مطهری اردبیل، معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان اردبیل، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری اردبیل و … جزو گروه های مشارکت کننده در اجرای این برنامه هستند.)

۷موضوعاتی که ارائه می شوند چگونه انتخاب می شوند؟

این موضوعات توسط گروه داوری  باشگاه انتخاب می شوند. شما هم می توانید با ارسال نظرات خود به ما، گروه سرپرستی را در انتخاب موضوعات بهتر و مورد علاقه اتان یاری کنید.

۸چه کسانی می توانند در باشگاه های نجوم شرکت کنند؟

شرکت در باشگاه نجوم اردبیل برای عموم آزاد و رایگان است و هر فردی با هر سطحی از دانش نجومی می تواند در باشگاه ها حضور داشته باشد.

۹چه کسانی می توانند در همایش ها مطالب خود را ارائه بدهند؟

افرادی که در باشگاه نجوم مطالب خود را ارائه می دهند چندین سال در زمینه های مختلف نجوم فعالیت جدی می کنند، همچنین اطلاعات بالا و توانایی ارائه مطالب خوبی دارند. همچنین سعی بر این است که در هر باشگاه از یکی از اساتید نجوم کشور دعوت به عمل بیاید و آنها برای حضار محترم صحبت کنند. این امر تا کنون انجام شده و انشالله در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

شما هم اگر می خواهید مطلب ارائه بدهید ، می توانید با ما تماس بگیرید تا پس از هماهنگی کامل با گروه سرپرستی شما هم در باشگاه های بعدی مطالب خود را ارائه دهید. مطالب و مقالات ارسالی پس از بررسی و داوری توسط کمیته علمی‌باشگاه ، تایید و یا رد و در صورت تایید برنامه زمانی ارائه مقالات و مطالب علمی، اعلام خواهند شد.(موضوعات مقالات و مطالب ارسالی باید در یکی از زمینه‌های نجوم و هوافضا و موضوعات مرتبط باشد.  فرمت ارائه باید به صورت فایل پاور پوینت باشد که یک هفته مانده به زمان اجرای باشگاه باید برای تایید محتوای علمی‌به آدرس ایمیل داوران، ارسال گردد. )

۱۰چرا در باشگاه نجوم مطالب تخصصی تری ارائه نمی شود؟

در باشگاه نجوم افراد با سطح علمی مختلفی حضور پیدا می کنند و از آنجایی که هدف ما رشد و ترویج، و جذب علاقمندان است نه ایجاد یک کلاس درس، پس سعی ما بر این است که مطالب را ساده تر و به صورتی بیان کنیم که برای همه قابل فهم و جذاب باشد.

۱۱برنامه های آینده باشگاه چیست؟

قطعا باشگاه نجوم اردبیلبه عنوان عضوی از سازمان مردمی نجوم در اردبیل تنها قصد برگزاری گردهمایی ندارد. انشاالله در آینده برنامه هایی از جمله برگزاری رصد های عمومی، تور های رصدی، همایش هایی تخصصی، کارگاه های نجومی و برگزاری نمایشگاه و غیره در دستور کار گروه سرپرستی خواهد بود.

۱۲فعالیت باشگاه تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

سعی ما بر این است که فعالیت این باشگاه برای همیشه ادامه پیدا کند و تا جایی که بتوانیم به ترویج علم و دانش به ویژه دانش نجوم در اردبیل بپردازیم. امید است فعالیت های ترویجی این برنامه باعث ارتقای سطح علمی استان در زمینه دانش نجوم در آینده گردد

۱۳چگونه می توانیم با گروه سرپرستی باشگاه نجوم در ارتباط باشیم؟

شما می توانید با ارسال نظرات خود در زیر مطالب، یا از طریق منوی تماس با ما یا پر کردن فرم های نظر سنجی در برنامه ها,  با ما در ارتباط باشید. همچنین میتوانید مطالب و اخبار نجومی را از طریق ارسال مطلب به ایمیل انجمن برایمان ارسال کنید تا بعنوان خبر در سایت قرار گیرند.

همینطور می توانید با ارسال ایمیل به info@sabalansky.com  یا ارسال پیام به شبکه های اجتماعی انجمن، نظرات، انتقادات، پیشنهادات و تمامی صحبت های خود را با گروه سرپرستی مطرح کنید.

◄ اگر از شرکت در گردهمایی نجوم اردبیل لذت می‌برید آنرا به دوستان خود توصیه کنید.

————————————————————————————————–

دانلود فرم های مورد نیاز برای ارایه مطلب: 

لطفا برای هماهنگی شرکت یا ارایه مقاله با شماره ۰۹۱۴۰۰۵۸۵۸۸ دبیر انجمن تماس بگیرید. (دبیر انجمن آقای اردیبهشتی- دبیر اجرا آقای پویا فرزانه)

◘   دانلود فرم درخواست ارائه مطالب علمی در باشگاه نجوم اردبیل (فرمت فایل PDF)
◘   دانلود فرم درخواست ارائه مطالب علمی در باشگاه نجوم اردبیل (فرمت فایل پاور پوینت)

1370206257_rss لطفا برای مشاهده گزاش باشگاه های ستاره شناسی و تصاویر و مقالات ارایه شده اینجا کلیک نمایید.

ابر برچسب‌های سایت:

NGO آسمان اخترفیزیک اردبیل استان اردبیل استهلال استهلال اردبیل اسمان انجمن انجمن نجوم انجمن نجوم آماتوری بارش شهابی برساووشی باشگاه باشگاه نجوم باشگاه نجوم اردبیل باشگاه نجومی تاریخ تلسکوپ تور رصدی رؤیت هلال ماه رصد رصد شبانه رصد مشترک رضازاده رنگ روز نجوم روز نجوم ۱۳۹۴ رویت هلال ماه زحل سبلان ستاد استهلال ستاره ستارهشناسی سینما نجوم علم علم نجوم عکاسی عکاسی نجوم ماه محقق اردبیلی نجوم هفته جهانی نجوم هفته نجوم کهکشان کیهان

لوگوی انجمن نجوم اردبیل آسمان سبلان

با عضویت در خبرنامه ما از آخرین اخبار نجومی محلی و جهانی مطلع شوید.

مشترک شدن در خبرنامه ما

انجمن

© 2024 تمامی حقوق برای آسمان‌سبلان محفوظ است.