اردوی علمی رصدی بارش شهابی برساووشی با حضور بیش از ۶۰ نفر از علاقه مندان به دنیای شگفت انگیز نجوم در منطقه نمونه گردشگری آلوارس با همکاری اداره کل ورزش و جوانان اردبیل و مسئولین محترم منطقه نمونه گردشگری آلوارس در سایت ورزش های هوایی با همراهی کارشناسان این انجمن برگزار گردید.

پیش بینی اوج بارس: بارش برساووش به وقت ایران از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۳:۳۰ بعد از ظهر ۲۲ مرداد با zhr=100 به اوج میرسد  اوج بارش ثانویه نیز نیمه شب ۲۱ مرداد چهارشنبه حوالی ساعت ۲۳:۰۹ به احتمال رخ خواهد داد.

چندی پیش با تدارک یک رصد علمی به مناسبت بارش شهابی با zhr 100 راهی منطقه نمونه گردشگری آلوارس شدیم. در این برنامه اعضای محترم انجمن و تعدادی از اساتید دانشگاه و دوستداران نجوم ما را همراهی میکردند. آقای علی آقادده زاده به عنوان مسئول جدید اردوهای رصدی کارگاهی با عنوان بارش های شهابی ارایه و سپس به توضیح مبانی علمی کار با تلسکوپ پرداختند. ظهور شهاب هایی هر از چند گاهی حاظرین را به شوق آورده و لذت یک شب رصدی را برای حاضران دوچندان می نمود.

در پایان جای دارد از زحمات تمامی دوستانی که یار و همراه ما در اجرای این برنامه بودند به ویژه آقای رضا احدی و علی آقادده زاده و سالار عباسوند و نادر جمشیدی تقدیر و تشکر نماییم.

تصاویر برنامه:

 

alvars 1394 (5) (Copy) alvars 1394 (1) (Copy) alvars 1394 (2) (Copy) alvars 1394 (3) (Copy) alvars 1394 (4) (Copy) alvars 1394 (6) (Copy) alvars 1394 (7) (Copy)

تصاویر از نادر جمشیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوگوی انجمن نجوم اردبیل آسمان سبلان

با عضویت در خبرنامه ما از آخرین اخبار نجومی محلی و جهانی مطلع شوید.

مشترک شدن در خبرنامه ما

انجمن

© 2024 تمامی حقوق برای آسمان‌سبلان محفوظ است.