به اطلاع علاقه مندان به دنیای زیبای عکاسی نجومی می رساند، اولین دوره جشنواره و کارگاه عکاسی نجومی «کیهان بیکران» به همت کار گروه تخصصی عکاسی نجومی انجمن کاوشگران کیهان بیکران آسمان سبلان در  تابستان جاری با حضور اساتید کشوری این رشته در شهر اردبیل، برگزار خواهد شد.

محور های رقابتی این جشنواره شامل دو بخش می باشد که عبارت است از:

۱- تلفیق آسمان شب با طبیعت

۲- تلفیق آسمان شب با آثار تاریخی و باستانی

قوانین و شرایط :

۱) هر شرکت کننده مجاز به ارسال حداکثر ۳ تک‌عکس به آیدی تلگرام دبیرخانه جشنواره، می‌باشد و شرکت در این جشنواره آزاد و رایگان می باشد.
۲) عکس‌های ارسالی می‌توانند رنگی یا تک‌رنگ (مونوکروم) باشند.
۳) عکس‌های ارسالی بایستی با فرمت Jpeg در ابعاد حداقل ۶ مگاپیکسل (۲۰۰۰×۳۰۰۰) یا ابعاد مشابه با اندازه ضلع کوچک حداقل ۲۰۰۰ پیکسل و حجم حداقل ۲ مگابایت باشند.
۴) شرکت‌کننده به‌عنوان مالک اثر شناخته شده و مسؤولیت هرگونه دعوی حقوقی در باب مالکیت اثر به عهده وی ‌می‌باشد و عکاسانی که آثارشان مورد ادعای شخص ثالثی قرار بگیرد در صورت نیاز موظف هستند اصل فایل (عکس خام خروجی دوربین) را برای هر فریم تحویل دهند تا مورد بررسی قرار بگیرد. در غیر این صورت، اثر از ادامه داوری حذف خواهد شد.

۵)عکسهایی که بصورت فوتومونتاژ و فوتو کولاژ ارایه شده باشند قابل قبول نبوده و حذف خواهند شد.همچنین ویرایش بیش از حد عکسها بطوری که باعت تغییر در حالت طبیعی عکس شده و جلوه ای تصنعی و غیرواقعی به عکس بدهد قابل قبول نخواهد
۶) ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره است و محدودیتی در سال تولید اثر نیست و عکاسان می‌توانند آثار گذشته خود را که منطبق با محورهای موضوعی جشنواره باشد را ، به جشنواره ارسال کنند.
۷) آثار راه یافته به نمایشگاه، همزمان با اختتامیه برنامه در نمایشگاه مربوطه به نمایش گذاشته خواهند شد و سپس در قالب کتابچه ای چاپ خواهند شد.
۸) به هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد گواهی شرکت اهداء خواهد شد.
۹) تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی‌نشده، به ‌عهده دبیرخانه جشنواره خواهد بود.

۱۰) مکان و موقعیت ثبت عکس و اجرام نجومی موجود در عکس چه در بخش آثار طبیعی و چه در بخش آثار تاریخی باید به صورت مختصر توضیح داده شده و همراه اثر در قالب یک فایل word ارسال گردد.

ردیف نام عکس یا شماره عکس مشخصات فنی توضیحات اثر

ردیف

نام عکس یا شماره عکس

مشخصات فنی

توضیحات اثر

       

۱۱) مشخصات فردی شرکت‌کننده از قبیل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره ملی، کد پستی و آدرس، شماره تماس (ثابت و همراه)، نام گروه یا انجمن در صورت عضویت در گروهی خاص، در قالب جدول زیر در یک فایل word به آیدی تلگرام جشنواره، ارسال شود.(بدیهی است در صورت استقبال منجمان و عکاسان گرامی از این برنامه در سال های آتی بخش های عمق آسمان و… به محور های جشنواره اضافه خواهد شد.)
نام نام خانوادگی تاریخ تولد کد ملی شماره تلفن ثابت شماره تلفن همراه آدرس و کد پستی گروه یا انجمن (در صورت عضویت در گروهی خاص):

نام

نام خانوادگی تاریخ تولد کد ملی شماره تلفن ثابت شماره تلفن همراه

آدرس و کد پستی

گروه یا انجمن: (در صورت عضویت در گروهی خاص)

   

جوایز آثار برگزیده در بخش نهایی :

  • یک اثر در بخش تلفیق آسمان شب با آثار طبیعی به انتخاب هیئت داوران : جایزه نقدی به مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰ ریال به همراه تندیس جشنواره
  • یک اثر در بخش تلفیق آسمان شب با آثار باستانی به انتخاب هیئت داوران : جایزه نقدی به مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰ ریال به همراه تندیس جشنواره
  • یک اثر به انتخاب مخاطبین جشنواره بر اساس نظرسنجی از بازدیدکنندگان : جایزه نقدی به مبلغ ۲۵۰۰۰۰۰ ریال به همراه تندیس جشنواره

تقویم جشنواره:

  • مهلت ارسال آثار :    ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۷
  • اعلام نتایج داوری :  ۳۰ مرداد ماه ۱۳۹۷
  • افتتاحیه نمایشگاه :    بعد از داوری اعلام خواهد شد.
  • اختتامیه جشنواره :  بعد از داوری اعلام خواهد شد.
  • زمان ارسال اثر تمدید شده است.

دبیرخانه جشنواره:

آدرس: شهر اردبیل-چهار راه امام خمینی (ره)- داخل پارک ملت-ساختمان پاج-دفتر انجمن نجوم اردبیل(کار گروه تخصصی عکاسی نجومی انجمن نجوم اردبیل)

رئیس هیئت داوری : آقای نادر جمشیدی

دبیر و مسئول اجرایی : آقای علی گاردی

آیدی تلگرام جهت ارسال آثار:      sabalan_sky@

شماره تماس:   ۰۹۱۴۰۰۵۸۵۸۸

ایمیل:     info@sabalansky.ir

پوستر جشنواره:

اگر زیبایی آسمان پرستاره شب، چشمانتان را در صفحه دوربینتان، خیره کرده است آن را در گوشهای یک سربه هوا، پچ پچ کنید، شاید آشنایی پیدا شود… !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوگوی انجمن نجوم اردبیل آسمان سبلان

با عضویت در خبرنامه ما از آخرین اخبار نجومی محلی و جهانی مطلع شوید.

مشترک شدن در خبرنامه ما

انجمن

© 2024 تمامی حقوق برای آسمان‌سبلان محفوظ است.